A tankönyv megfelel az 51/2012. (XII.21.) EMMI rendelet 11. sz. melléklet, 11.1.2.02 számú kerettanterv előírásainak. Célja kettős: egyrészt fejleszteni kívánja a tanulók más tantárgyak-nál megszerzett alapkészségeit, másrészt igyekszik felkelteni az érdeklődésüket az angol nyelv és kultúra iránt, és megalapozni további nyelvtanulásukat.
A 8. évfolyamos tanulók számára készült tananyagcsomag tankönyvből, munkafüzetből, ingyenes letölthető hanganyagból, szó-és képkártyákból és tanári segédletből áll.
A tankönyv a 7. évfolyamon megtanult tananyagra épül: a 2. rész egyrészt átismétli, újra tanítja a fontos szavakat és szerkezeteket, másrészt bővíti a már megszerzett ismereteket, szélesíti a témaköröket, a szókincset és a nyelvtani ismereteket.
A tananyag spirális építkezése alapelvként érvényesül, ez biztosítja ugyanis a folyamatos és rendszeres ismétlést, ami az enyhe értelmi fogyatékos tanulók tanítási-tanulási folyamatának egyik legfontosabb része.
A 8. évfolyamos tankönyv szereplői nagyrészt megegyeznek a 7-es tankönyv szereplőivel. A szereplők életkora, történetei a tanulókéhoz nagyon hasonló, mindez a folyamatosságot és az életszerűséget, a tartalom hitelességét biztosítja.
Infokommunikációs szempontból a tankönyv és a munkafüzet megfelel a mentális akadálymentesítés elvárásainak. Az utasítások rövidek, a szövegek megfogalmazása egyszerű, nincsenek hosszú és/vagy összetett mondatok. A képi és szöveges információk világos, egyértelmű elrendezése könnyíti a tanulást.
Az elsajátítás a 8-os kötetben is apró lépésekkel történik, sok ismétléssel, sok
gyakorlással. A könyv a kifejezéseket változatos feladatokon keresztül tanítja, kiemelt szerephez jut a vizualitás, a szemléltetés. A sok játékos, mozgással is gazdagított tevékenység célja a motiváció erősítése, a figyelem ébrentartása. Néhány versike is szinesiti a könyvet. Eközben a feladatok a különböző érzékszervek bevonásával nem csak az idegen nyelvi, hanem egyéb részképességeket is fejlesztenek: térbeli tájékozódás, szerialitás, finommotorika, auditív észlelés, vizuális észlelés, rész-egész viszony, emlékezet stb.
A tankönyv nem tanítja szisztematikusan a nyelvtant, a nyelvtan csak implicit módon, kontextusban kerül gyakorlásra, szabályok tanítása nélkül.
A vizuális akadálymentesítést szolgálják a megfelelő méretű betűk, a betűtípus, a balra zárt sorok. A fejezetek, a párbeszédek szereplőinek szövegei különböző színekkel vannak jelölve, ez segíti az orientációt.
A tankönyv elsősorban a hallás- és beszédkészséget fejleszti, valódi írásos feladat gyakorlatilag nem fordul elő. Az olvasásértés is csak korlátozottan kerül fejlesztésre.
A tankönyv 30 fejezete a következő nagy témaköröket érinti:
család; foglalkozások; lakás és berendezési tárgyak; iskola és tantárgyak; szabadidő, sport; testrészek és betegségek; város és útbaigazítás; üzletek, vásárlás; évszakok és időjárás; ételek, étkezés; ünnepek (Anyák napja, Halloween); irodalom (Robinson Crusoe)
A tankönyv végén található Cultural Gallery képgyűjtemény az országismereti ismeretek bővítését szolgálja.
A tankönyben előforduló nyelvtani fogalomkörök:
to be létige jelen időben
főnév egyes és többes számban
személyes névmások
birtokos névmás (my, your)
’s birtokos
kérdőszók: who, what, when where, how much
there is/there are
have got
Simple Present (usually, always, never, often, sometimes)
Present Continuous
can, can’t
felszólítás
elöljárószók (in, on, next to, opposite, under, behind)
some, any
számok 20-100-ig
sorszámok (1-12)
Kiadói kód: NT-98704
Tantárgy: Angol
8 évfolyam
Rendelhető | Kapható